A seguir recompílanse unha serie de recursos de utilidade para familias, persoal educador, etc. orientados a afondar no traballo DE FRONTE á violencia de xénero, con diversidade de formatos: desde unha selección de referencias en literatura infantil, xuvenil e adulta, até ensaios, estudos e guías coeducativas, pasando por recursos audiovisuais en aberto.
Este é un espazo aberto á participación e a construción colectiva, e por iso convidamos todas as entidades adheridas á campaña a enviar aqueles recursos que consideren de interese a info@defronte.gal.
Spots violencias dixitais
Spots ciberviolencia de xénero, grooming, sexting e sextorsión
Catro vídeos breves de un minuto para explicar catro conceptos importantes das violencias dixitais. Levouse a cabo durante a edición de 2022. Están os catro dispoñibles nesta páxina.

Actividade infantil
Xogo interactivo: que sabes das violencias dixitais?
“Que sabes das violencias dixitais?” é un xogo interactivo e guía didáctica para alumnado de primaria. Inclúe unha guía para o profesorado para traballar as violencias dixitais na aula a través do xogo.
Levouse a cabo durante a edición de 2022. Está dispoñible aquí.

Actividade xuvenil
Actividade xuvenil en formato Visual Thinking sobre tratamento e prevención da violencia de xénero
A actividade está composta de 3 micro vídeos onde se abordan conceptos básicos arredor da violencia de xénero de xeito didáctico a través de gráficos con animación para traballar nas aulas.
Levouse a cabo durante a edición de 2021. Está dispoñible aquí.
Scape Room para traballar en igualdade e de xeito cooperativo sobre tratamento e prevención da violencia de xénero
O xogo formularase para que poidan participar varios grupos ao mesmo tempo e no mesmo espazo. Tanto o material como as normas do xogo responden a criterios de accesibilidade, igualdade, cooperación e sensibilidade cara a violencia de xénero.
É unha actividade complementaria ao Visual Thinking mencionado máis arriba. Tamén se levou a cabo durante a edición de 2021. Está dispoñible aquí.
Literatura infantil
“El chubasquero de Aurora”
María Márquez, con ilustracións de Paco Ortega. Editorial Bellaterra (2020)
Un monstro chega á casa de Aurora todas as noites atemorizando a nena e a súa mamá. Aurora séntese indefensa e asustada, e a súa nai regálalle un chuvasqueiro máxico para que faga desaparecer o medo que o envolve todo. Será suficiente? Poderá un chuvasqueiro axudar á protagonista deste conto? Desde a ollada dunha nena, este álbum ilustrado trata de facer visible unha difícil realidade. Inclúe unha guía didáctica para traballar en centros educativos.
“¡Mi Cuerpo Es Mío!”
Pro Familia, con ilustracións de Dagmar Geisler. Editorial Juventud (2015)
Dicir non e rexeitar contactos desagradables non é fácil. Ás nenas e aos nenos seguros de si mesmos cústalles menos dicir o que queren e o que non. Por iso é importante que todas e todos tomen conciencia das súas emocións e do seu corpo
“A historia dos bonobos con lentes”
Adela Turín. Kalandraka (2013)
Eles comían, viaxaban e modernizábanse mentres elas recolectaban comida e criaban a prole. Pero os bonobos non aceptaban que as bonobas tamén puidesen aprender e evolucionar. Un álbum ilustrado que trata o tema da coeducación e da igualdade e racha estereotipos sexistas e discriminatorios.
Literatura xuvenil
“Tu cuerpo es único y es extraordinario ¡Aprende a quererlo!”
Jessica Sanders e Carol Rosseti. RBA Libros (2020)
A falta de autoestima e a presión provocada polos modelos de beleza irreais afectan a saúde física e mental das adolescentes. Jess Sanders pregúntase como sería o mundo se as nenas crecesen queréndose e explícao nun libro influenciado pola funcionalidade corporal, a teoría feminista e o movemento body positive. O teu corpo é único anima a nenas e mozas a admirar os seus corpos, gozar de todas as cousas marabillosas que poden facer, lembrando que son moitos máis que eses corpos.
“Quiero ser una caja de música. Violencias machistas en la juventud adolescente”
Varias autoras. Eolas Ediciones (2016)
O proxecto Quiero ser una caja de música, promovido pola Fundación Fondo Internacional de las Artes, a través da profesora Marifé Santiago, trata de que dez creadoras escriban cartas sobre a violencia de xénero, dirixidas ao alumnado adolescente. O profesorado de diversos institutos de todo o territorio español fixo non só de mensaxeiro desas misivas. Nos clubes de lectura dos centros escolares, leron, analizaron e comentáronas de modo que os alumnos e alumnas que así o decidiron, escribiron á súa vez cartas de resposta e enviáronas á Fundación.
“Leñadoras”
Brooke A. Allen, Grace Ellis, Noelle Stevenson, Shannon Watters. Random House Mondadori (2016)
Serie gañadora dos Premios Eisner nas categorías de Mellor Serie Nova e Mellor Serie Adolescente. Cinco amigas pasan o verán de campamento desafiando yetis hipsters, lobos de tres ollos e falcóns xigantes mentres resolven misterios. Son mozas duras e non están dispostas a que seres sobrenaturais de calquera tipo lles estraguen a festa. Jo, April, Mal, Molly e Ripley son as Leñadoras, exploradoras guerreiras, divertidas e un pouco cínicas.
Literatura para adultas
“Solterona”
Kate Bolick. Malpaso Ediciones (2016)
Tan atractivo como difícil de clasificar, Solterona é un libro que explora en primeira persoa e denuncia sen piedade as cuestións que foron consideradas claves da realización feminina por parte da sociedade patriarcal. O matrimonio, a vida profesional, a maternidade… Todas estas situacións marcan a vida das mulleres e en ocasións lástranas para levar adiante unha vida creativa e profesional rica e equiparable á dos homes.
“Una entre muchas”
Una. Astiberri (2016)
Unha entre moitas explora a violencia de xénero, a vergoña e a responsabilidade social, cun suceso nacional como pano de fondo e desde a perspectiva dunha experiencia persoal traumática. Una pregúntase que significa educarse nunha sociedade na que a agresión machista non é cuestionada, e denuncia unha cultura mundial que esixe que as vítimas da violencia paguen o seu prezo.
“Más que cuerpos”
Susana Martínez Gijón. Anantes (2015)
A autora revisa o xénero policial desde unha perspectiva feminina e social na que se abordan sen reservas o racismo, a homofobia, os novos modelos de familia ou os crimes de xénero durante un caso de violencia doméstica que oculta moito máis do que as aparencias suxiren.
Ensaios e estudos
“Papá, por que non pintas as unllas de cores? Educando (construíndo) masculinidades disidentes”
Jorge García Marín. Editorial Galaxia (2019)
Non se nace home ou muller. Apréndese a ser home ou muller. No caso concreto dos homes, aprendemos a ser, ademais, machos, a desenvolver unha serie de roles e de comportamentos que, a estas alturas do século XXI, convén revisar en detalle. Neste libro, Jorge Marín reflexiona sobre a necesidade de deconstruír esa educación que nos fai homes desde unha nova perspectiva, feminista e integradora. Desde a educación formal, os videoxogos, a literatura, os medios de comunicación. Desde mil ámbitos se nos constrúe como homes tradicionais dunha sociedade que debe deixar de ser tradicional.
“Íbamos a ser reinas”
Nuria Varela. Ediciones B (2017)
Percorrido polas causas da violencia machista; como a soportan as propias mulleres e que mecanismos sociais, educativos, legais e relixiosos actúan como cómplices eficaces que impiden acabar con este problema. Contén ademais testemuños de mulleres que sufriron esta experiencia. Un clásico sobre a violencia de xénero actualizado nunha edición revisada e actualizada que inclúe ademais un novo capítulo sobre violencia contra adolescentes e menores de idade.
“El amor en la sociedad del riesgo. Una tentativa educativa”
Jesús Gómez Alonso. El Roure (2004)
Quen atrae as adolescentes e por que? Como inflúe a atracción nas súas vidas, nas súas ilusións, alegrías, penas, decepcións, mesmo nos malos tratos e as enfermidades? Como conseguir que non lles atraian quen despreza ou maltratan? Este estudo científico do amor amosa un mundo moitas veces ignorado polas adultas pero intensamente vivido polas nosas e os nosos adolescentes, constituíndo unha das principais e máis deconocidas chaves das súas vidas, Xunto ás principais teorías sociais sobre o amor, aparecen as voces de mozas que falan como nunca o farían diante dos seus pais, nais ou profesorado.
Outros recursos en liña
“Guía de recursos e servizos en materia de igualdade e violencia de xénero”
Esta guía de recursos e servizos é unha iniciativa da Deputación da Coruña xurdida no marco de COMPARTIMOS PLAN, proxecto de Diagnose e Plan de Acción das políticas de igualdade de xénero na provincia da Coruña, coa que se busca facilitar o coñecemento e visibilizar os servizos e os recursos dispoñibles en materia de igualdade e violencia de xénero dirixidos á poboación, e en especial ás mulleres.
Recursos de prevención da violencia de xénero en situación de confinamento pola COVID-19.
“Je suis le machisme ordinaire”
Curta dirixida por Fabrice Roulliat (2016)
Julie é convocada á oficina da Directora porque a súa filla pegoulle a un compañeiro, un comportamento inaceptable para o centro. Pero Julie non o ve do mesmo xeito, e nomea o que en realidade debería ser inaceptable.
La breve historia (2019)
Ana Polvorosa (Aida, Las chicas del cable) e Miki Esparbé (Malnazidos, Brigada Costa dek Sol) son os protagonistas de “A quien dices amar”, unha curta que visibiliza e conciencia sobre as consecuencias dos malos tratos psicolóxicos. Producida por La breve historia para COSMO, pretende sensibilizar a sociedade sobre esta dimensión da violencia de xénero.
“VII Concurso de guións contra a violencia de xénero – 2020”
Convocatoria aberta ata o 1 de decembro de 2020.
A Deputación da Coruña impulsa a VII edición deste certame dirixido á mocidade para a elaboración do guión dunha curtametraxe coa que xerar reflexión, conciencia, sensibilización, identificación e prevención da violencia económica como forma de control e dominación.
Na seguinte ligazón poderás revisar as curtametraxes realizadas en base aos guións gañadores de previas edicións do concurso: https://www.dacoruna.gal/servizos-sociais/area-igualdade/contido
Presentado en outubro de 2020, este estudo sobre estereotipos e roles de xénero na publicidade de xogos e xoguetes, realizado polo Instituto da Muller e para a Igualdade de Oportunidades, constata que o sexismo continúa moi presente na publicidade mediante a segmentación do mercado segundo o sexo. Esta estratexia, que xera maiores vendas e beneficios á industria, favorece a perpetuación de roles e estereotipos que fomentan a desigualdade e a discriminación das mulleres.
“Conectar sin que nos raye – Guía didáctica”
“Conectar sin que nos raye” é unha guía didáctica elaborada por Isa Duque dirixida a todas aquelas persoas que nos relacionamos con poboación adolescente que desexamos traballar(nos) temas de ciberviolencias, coidados dixitais e moito máis relacionado coas tecnoloxías das relacións, información e comunicación, as TRICS.